08/04/2016 per Jordi Alcobé, Ministre d'Administració Pública, Transports i Telecomunicacions
Ahir va entrar en vigor la Llei de foment del vehicle elèctric, aprovada per unanimitat el 10 de març del 2016.
Una llei que s'emmarca en un projecte i una aposta de país, amb el compromís de tots els agents públics i privats per promoure i fer realitat la mobilitat elèctrica a Andorra. Un compromís que s'escenificava el 17 de setembre del 2015 amb la signatura del Conveni de col·laboració per a la implantació del vehicle elèctric i híbrid endollable, entre el Govern, els comuns, FEDA, les empreses distribuïdores d'energia elèctrica, l'Automòbil Club d'Andorra, i l'Associació d'Importadors de Vehicles d'Andorra.
Tot l'arc parlamentari va votar ahir per unanimitat a favor del projecte de llei de foment del vehicle elèctric, que té entre els objectius que el parc andorrà compti en l'horitzó de tres anys amb almenys 500 unitats més d'aquest tipus d'automòbils.
Aprofitant la intervenció al debat, el ministre d'Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, va anunciar els termes del nou pla Engega del 2016 al 2018, que té com a objectiu modernitzar el parc automobilístic. El Govern dotarà el programa amb tres milions, un per exercici, i se subvencionarà tant el desballestament de vehicles com la compra d'automòbils elèctrics i híbrids endollables.
Els transportistes de mercaderies andorrans descarten cada vegada més anar a comprar productes a França, especialment durant l'hivern, per la inseguretat i la incertesa que originen els sobtats talls de carretera quan hi ha risc de nevades i allaus. El gerent de l'Associació de Transportistes de Mercaderies i Carburants d'Andorra,
Víctor Filloy acusa a les autoritats de la prefectura francesa de l'Arieja de la seva poca col·laboració i «de manca de sensibilitat». La patronal considera «un fet insòlit que es produeixin tancaments abans que nevi, la qual cosa fa que els transportistes prefereixen més anar cap a Espanya».